Milton Yinqer “Əksmədəniyyət və submədəniy-
yət” adlı məqaləsində gətirmişdir. Bu məqalə-
sində əksmədəniyyət fenomenini izah edərkən
dominant və hakim mövqe tutan dəyərlərə etiraz
edən, onları inkar edən gənclər haqqında yazırdı.
1960-cı illərdən başlayaraq Pank, Hipi, Qot,
Emo və s. adlı müxtəlif submədəniyyət növü
kimi əksmədəniyyət növləri yaranmağa başla-
mışdır. Bu mədəniyyət növləri öz geyim tərzi,
həyata baxış bucağı, yaşam tərzi və üsyankar
davranışları ilə həmin dövrün yeniyetmələrinə
böyük təsir etmiş, bir çoxlarını da öz qruplarına
daxil edə bilmişdilər.
1980-cı illərdən başlayaraq bir çox tədqiqat-
çılar artıq submədəniyyət anlayışının yeni döv-
rün tələblərinə uyğun olmadığını və yeni feno-
menin yaranmasının labüd olduğunu iddia
etməyə başladılar və nəticə olaraq 1990-cı
illərdən başlayaraq submədəniyyətin dördüncü
inkişaf mərhələsi formalaşdı və bu mərhələdə
postsubmədəniyyət anlayışı meydan çıxdı. [9]
Bu fenomenin izahından göstərilir ki, artıq
gənclərin submədəniyyətində və yaxud da qrup-
larında stabillik, sərhəd anlayışı yoxdur.
Bütün bu deyilənlər yeniyetmə gənclərin
dünyaya baxışının və həyat tərzinin formalaşma-
sına, bir müddət sonra isə dəyişilməsinə, bu
nöqteyi nəzərdən baxıldıqda isə submədəniyyət
fenomeninin geniş vüsət almasına, inkişaf dina-
mikasının sürətlənməsinə gətirib çıxarmışdır.
Fil Koen 1970-ci illərin əvvəllərində sub-
mədəniyyət və gənclərin cəmiyyətdə formalaş-
masının qarşılıqlı əlaqəsini aşkara çıxarmaq
üçün Şərqi London gənclərini tədqiq etməyə
başladı. O, iki fərqli gənc subkulturasının öz ic-
malarında baş verən dəyişikliklərə necə reaksiya
verdiyini müəyyən etmək üçün konteksti daha
geniş araşdırmağa başladı. O, Mod reaksiyasının
yeni zənginlik ideologiyasına qarşı olduğunu
irəli sürdü. Onlar göstərmək istəyirdilər ki, pul-
ları var və onu necə xərcləməyi bilirlər. Bunun
əksinə olaraq, skinhedlər daha ənənəvi işçi sinfi
icmasına nəzər saldılar. Hər nəsil iş tapmağa ça-
lışır və ya işsizliyə uyğunlaşır. Lakin 1920-ci
illərdə sonrakı onilliklərdən çox fərqli iqtisadi
şərait var idi. Cohen iddia edirdi ki, gənclər öz
xüsusi şəraitləri ilə mübarizə aparmaq və
cəmiyyətin hakim dəyərlərinə müqavimət
göstərmək vasitəsi kimi mədəni üslub inkişaf et-
dirirlər. Bu, fəhlə sinfi gənclərini sinfi müba-
rizənin standart daşıyıcıları kimi ortaya qoyur.
Gəncliyin cəmiyyəti dəyişdirmək üçün edə
biləcəyi real mənada çox az şey var, lakin
müqavimət üslub vasitəsilə göstərilə bilən sub-
yektiv məmnunluq təklif edir: geyim, saç dü-
zümü, musiqi və müxtəlif gənclik mədəniy-
yətlərinin dili. Koen iddia edirdi ki, bu üslublar
mənasız deyil, məna baxımından dərin qatlardır.
Bu, marksizmin strukturalizmini Etiketləmə
Nəzəriyyəsi ilə sintez edən Marksist Subkultural
Nəzəriyyənin tətbiqidir. Bu yanaşma Birmin-
gem Universitetində Müasir Mədəniyyət Araş-
dırmaları Mərkəzinin yanaşmasına uyğun gəlir-
di. Bu yanaşma gənclik mədəniyyətinin məzmu-
nuna və sinif mənşəyinin yaratdığı fərqlərə
diqqət yetirir. Belə bir fikir irəli sürülürdü ki, ka-
pitalist cəmiyyəti cəmiyyətin mədəni dəyərlə-
rindən öz mənfəətləri üçün istifadə edərək hege-
monluğa nail olmağa çalışır. Böyüklərin
hökmranlığı ipoteka, kredit kartları və ailə
öhdəlikləri sistemi vasitəsilə həyata keçirilir və
onlar kapitalizmin nisbi təhlükəsizliyini qəbul
etməyə şirnikləndirilir. Lakin gənclər ailə üçün
uzunmüddətli öhdəlikdən və ya məsuliyyətdən
nisbətən azaddırlar və çoxlu işsizlərlə gənclər
hegemonluğun strukturunda ən zəif nöqtədir.
[10]
Submədəniyyət anlayışı və onun inkişaf dina-
mikası Azərbaycandan da yan keçməmişdir.
Ötən əsrin yeniyetmə gənclərində bu anlayışın
təzahür xüsusiyyətləri də özünü biruzə vermiş-
dir. Azərbaycanda 20-ci və 21-ci əsrin gəncləri-
nin davranış tərzinə sosial-psixoloji aspektdən
nəzər salsaq, görərik ki, digər dünya ölkələrində
də olduğu kimi ölkəmizdə də texnologiyanın in-
kişafı ilə əlaqədar olaraq gənclərin davranış
tərzi, dünyaya baxış dərəcəsi kəskin surətdə
fərqlənməyə başlayıb. Bu fərq gənclərin hazırkı
cəmiyyətdə özlərini necə qəbul etdikləri və
gələcəyə necə baxdığı ilə əlaqəli qarşılıqlı
əlaqədə olub, müxtəlif kateqoriyalar üzrə forma-
laşmağa başlamışdır. Bu da Azərbaycan
gənclərinin müasir cəmiyyətin, dünyada gedən
sosial-psixoloji proseslərin təsirindən kənar ol-
madığını və bu təsirdən asılı olaraq müəyyən
formada öz fərdiyyət anlayışını dərk etməyə ça-
lışdığını göstərir.
Bir çox dünya ölkələrindən fərqli olaraq
gənclər və gənc nəslin nümayəndələri Azərbay-
can dövlətinin əsas demoqrafik kateqoriyaların-
dan biri hesab olunur və gənclərin dövlətimizin
gələcək siyasət prioritetində aparıcı rol oynayır.