84
Qərbi Kaspi Universiteti
p-ISSN 2789-4606
Elmi Xəbərlər № 2, 2022
(Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
Şəms Əfqan qızı UMUDOVA
Qərbi Kaspi Universitetinin Doktorantı
E-mail: Shems.umudova96@mail.ru
MİLAN KUNDERANIN “HƏYAT BAŞQA YERDƏDİR” ROMANINDA YAŞAM YOXSA
YAZI MƏSƏLƏSİ
Xülasə: Məqalə Milan Kunderanın romanlarından biri olan “Həyat başqa yerdədir” romanında əsas mövzu
olan yaşam, yoxsa yazı məsələsinə həsr edilmişdir. Bu məqalədə həyatda əsas mövzunun yaşam yoxsa yazı
olması barədə danışılır. Bu məsələ, xüsusiMilan Kundera yaradıcılığında diqqətli şəkildə analiz olunur.
Yaşam məsələsi Milan Kundera yaradıcılığında əsəs mövzu hesab olunur. Yaradıcılığında varlıq, insan
hissləri, azadlığı daxili mənliyi ön plandadır. Bu məqalədə ekzistensializmə geniş yer verilmişdir.
Kunderanı XXI əsrin son ekzistensialisti hesab etmək olar. Kunderanın ekzistensialist fəlsəfəsi onun
müxtəlif baxış prizmaları bu əsərində təzahüəsas yer alan mövzulardan biridir. Məqalənin məqsədi onun
ekzistensialist görüşlərini ortaya çıxarmaq yaradıcılığına yeni bir baxış yaratmaqdır. Çexiya Fransa
ədəbiyyatının görkəmli mayəndəsi hesab olunan Kunderanın “Həyat başqa yerdədir” romanından sitatlar
gətirərək ekzistensialist fəlsəfənin ümumi mənzərəsi yaradılır müasir tələblər səviyyəsində təhlil edilir.
Məqalədə irəli sürülən əsas ideya Dünya ədəbiyyatında, dünya ekzistensializmində Milan Kunderanın
danılmaz rolunu bir daha göstərməkdir. Bundan əlavə Milan Kunderanın yaradıcılığı müasir dünya
ədəbiyyatının ən önəmli hadisələrindən hesab olunur.
Açar sözlər: Milan Kundera, yaşam, ekzistensializm, sənət.
UOT: 82-31
DOI: 10.54414/dnfo9128
Giriş
“Həyat başqa yerdədir” (Život je jinde) Milan
Kunderanın 1969-cu ildə Çex dilində nəşr
etdirdiyi bir romandır. Fransızca tərcümə 1973-
cü ildə Éditions Gallimard tərəfindən edildı. Elə
həmin il Xarici Medici Mükafatını aldı. Kunde-
ranın lirika konsepsiyasına görə, biliyin həmişə
şübhə doğurduğu, dünyanın şansından və qeyri-
müəyyənliyindən, insanın qeyri-kamilliyindən
qaça bilməyəcəyimizlə bütün təsdiq, bütün inam
kifayət deyil qeyri-müəyyəndir. [5 s 1]. Hər
zaman haqlı olduğuna inansa da, özünü sorğu-
sual edə bilməyən Jaromil bu həqiqəti inkar edir.
"Həyat başqa yerdədir" tarixi kontekstində
lirizm, digər şeylər arasında, Jaromil kimi, siyasi
və siyasi cəhətdən əl çəkmək istəmədikləri üçün
kommunist rejimin qüsurlarını görməkdən
imtina edən bu insanlar vasitəsilə özünü göstərə
bilən, inandıqları sosial idealdır. Lakin lirika
bəşəriyyətin bir xüsusiyyətidir bu səbəbdən
bir dövr ya bir nəsil üçün müstəsna hesab
edilə bilməz. Bu romanda yeni dünyaya rast
gəlirik, ancaq öz rəfindən zarafat etməyi
bilməyən və zarafat etmək istəməyən bir gəncin
nümunəvi taleyi ilə daxil oluruq: Jaromil bir
şairdir eləcə ciddiliyə ləyaqətə xəsarət
yetirmir. O, Rimbauddur. Doğrusu, dünyaya
intiqam aləti kimi qəbul edilən bu qəddar və acı
ananın uşaqlıqdan uydurduğu bir şair kimi
çağırışında kortəbii bir şey yoxdur. Milan
Kundera Jaromil anasının davranışını açmağa
çox çalışdığı üçün bu kitabda bu istisna deyil.
Qeyd etmək lazımdır ki, Milan Kundera
1970-ci ildə Kommunist Partiyasından qovul-
duqdan sonra 1975-ci ildə Çexoslovakiyanı tərk
edərək Fransaya yola düşdü [11 s3]. Kundera
tez-tez o dövrdə hökm sürən Kommunist
rejimini çox tənqid edir bu, kitablarında
xüsusən bu kitabda əks olunur. 1973-ildə
yazılmışdır. Müəllif əvvəlcə bu romanı Lirik
Çağ adlandırmaq niyyətində idi. Kunderaya görə
lirik yaş gənclikdir bu roman hər şeydən
əvvəl yeniyetməlik dastanıdır; müqəddəs dəyər-
ləri: uşaqlıq, analıq, inqilab hətta şeirlə incə
ındıran ironik bir dastan. Jaromil əslində
şairdir. Anası onu şair etdi (məcazi olaraq)
sevgi yatağına (sözün həqiqi mənasında)
ölüm yatağına müşayiət edir. Gülməli
toxunan bir xarakter, qorxunc tamamilə
günahsız ("qanlı gülüşü ilə məsumluq!") Jaromil
eyni zamanda əsl şairdir. Sürünən deyil,
Rimbauddur. Rimbaud, kommunist inqilabının
tələsinə düşdü, kədərli bir cazibəyə qapıldı.[1]
85
Ş. Ə. UMUDOVA
Milan Kunderanın “həyat başqa yerdədir”
romanında yaşam yoxsa yazı məsələsi
Əsas mətn
Yaşam
“Həyat Başqa bir yerdədir” (Çex: Život je
jinde), Milan Kunderanın 1969-cu ildə bitirdiyi
Çex dilli bir romandır. 1973- ildə Fransız
dilində nəşr edilmişdir (La vie est ailleurs).
“Həyat başqa yerdədir” romanı II Dünya
Müharibəsindən əvvəl sonrasında Çexos-
lovakiyada yaşayan həyatını şeirə həsr edən
bir xarakter olan Jaromilin hekayəsini izah edir.
Jaromilin anası Jaromil'in atasını bir ailə
qurmağa məcbur edir. Uşaq olan Jaromil anası
ilə yaşayır: atası nadir hallarda evdədir;
müharibə zamanı bir yəhudi qadına aşiq olduğu
üçün bir toplama düşərgəsində öldü. Jaromilin
anası oğlunu gənc bir rəssama təqdim edir
ona rəsmləri göstərir: köpək başlı fiqurlar.
Rəssam onu aldadır, məsləhət kitablar verir;
beləliklə, o, sürrealizmin poetik bədii
hərəkatına başlayır [1 s 126]. Ana, bəzi romantik
münasibətlər qurduğu rəssama aşiq olur [3].
Ancaq bu sevgini qurban verir. Jaromil böyüyür
qızlarla görüşməyə gəlir. Əvvəlcə bir siyasi
görüş zamanı qarşılaşdığı gənc bir tələbəyə aşiq
olur, ancaq sevgisi tamamilə platonik qalır,
çünki onunla yatmağa cəsarət etmir. Özünü
təmiz tutmaq üçün mastürbasyon etməkdən belə
imtina edir. Yalnız bir dəfə onunla yatmaq üçün
real bir fürsət olur, ancaq qızın niyyətlərini səhv
saldığına görə planında uğursuz olur. Şoka
düşmüş ehtiyatlı davranmadan imtina edir.
Onların münasibətləri tədricən ölür və sona
çatır. İkinci həqiqi rəfiqəsi qırmızı saçlı
demək olar ki, çirkindir. Bir baqqalda işləyir
Jaromil əvvəlcə onu görmür. Onunla birlikdə
bakirəliyini itirir. Orta məktəbi bitirdikdən sonra
siyasi təhsillər üçün liseyə yazılır, amma
getdikcə daha çox sadiq ayələr yazmağa davam
edir. (1 s 53). əyyən bir uğur qazanmağı
bacarır: sosialist realizm şairi olur. Gənc bir
rejissor onun şərəfinə bir film hazırlayır.
Jaromilin anası, rejissorun ortağı olur, əslində
Jaromilin yanında heç bir qadına dəstək olmur.
Ana sevgisi mütləqdir.Əsas qəhrəmanlar Jaro-
mil, anası, qırmızıbaş, rəssam, qapıçı oğlu.
Jaromil roman boyu bir şair kimi həyatını
yaşayır. Həm siyasətlə məşğuldur; ona görə
sənət siyasət mübahisələrinə səbəb olur.
Xavier xəyallarının övladıdır: onun kimi çılğın
sevgilər yaşayan bir gəncdir. Jaromilin anası
oğlunun həyatında hər yerdə mövcuddur.
Paltarını seçir s. Bütün şəxsi həyatını bilmək
istəyir. Roman boyunca varlığı oğlunu boğur.
Yazıçı tərəfindən ona "şairin anası" da deyilir.
Qırmızı bir supermarketdə bir kassirdir; çox
təvazökar bir fondan gəlir. Müəllif əvvəlcə bu
romana lirik yaş adı qoymağı düşünmüşdü.
Kunderaya görə lirik yaş, gənclikdir bu
roman hər şeydən əvvəl yeniyetməlik eposudur;
tabu dəyərlərini həssaslıqla aşındıran ironik
epik: Uşaqlıq, Analıq, İnqilab hətta - Şeir.
Doğrudan da, Jaromil bir şairdir. Onu şair edən
onu (maddi baxımdan) sevgi yataqlarına
(maddi cəhətdən) ölüm yatağına qədər müşayiət
edən anası idi. Dəhşətli tamamilə günahsız
("qanlı təbəssümü ilə məsumluq!") Gülünc və
təsirli bir xarakter, eyni zamanda əsl şairdir. O,
əclaf deyil, Rimbauddur. Rimbaud kommunist
inqilabında tələyə düşdü, qara bir farsın tələsinə
düşdü. Kundera haqqında danışanda hər zaman
özümə təkrar edirəm, lakin onun obrazlarını
diqqətlə təhlil etməsi mənim üçün başqa
müəlliflərdə tapdığımı xatırlamadığım əsl bir
gücdür. Beləliklə hekayələrinə bütöv bir psi-
xoloji dərin bir ölçü gətirir, bunu çox
qiymətləndirirəm. [1 s 93]
Rəssam Jaromilin təşəbbüskarıdır; üstəlik bir
model, Jaromil artıq nə rol oynayacağını bil-
mədiyi zaman. Təmizlikçi oğlu polisə qoşulur.
Onunla dostluq münasibətlərini qoruyarkən
Jaromil-ə heyran olmaqdan heç vaxt vaz keçmir.
Digər tərəfdən, o, həyatında uğur qazanır -
Jaromilin müşahidə etdiyi kimi..Bu müddət həm
xarici dünya biliklərindən üstün olan "mən"
in, şəxsi duyğuların, subyektivliyin, istəklərin
ifadə edilməsini təyin edir. Bu münasibət demək
olar ki, Jaromilin ümumiyyətlə ergenin
Kunderaya görə xarakterik xüsusiyyətləri olan
müəyyən bir narsisizmi müəyyən bir
eqosentrikliyi nəzərdə tutur [4]. Kommunizmdə
hiss etdiyi kor inam xaricində idealı reallıqdan
ayırmaqdan imtina edərkən, Jaromilin lirik
xarakteri, ictimai və romantik münasibətlərində,
düşüncələrini və inanclarını, eləcə də şeirlərində
şübhə edə bilməməsində özünü göstərir. [9 s5].
Jaromil atasını heç tanımamış, rəssamda cavan
oğlanın gözündə bilik həqiqəti təmsil edən bir
kişi modeli tapacaqdır. Bu adam öz kumiri kimi
davranmağa başlayacaq şagirdin davranışına
əhəmiyyətli dərəcədə təsir göstərəcəkdir.
Jaromil, virility ilə bağlı müəyyən bir kompleksi
doldurmağa çalışacaq - həqiqətən qadın kimi bir
86
Qərbi Kaspi Universiteti
p-ISSN 2789-4606
Elmi Xəbərlər № 2, 2022
(Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
üzə sahibdir və həmişə onu narahat edən anasını
görür - onun şişirdilmiş ehtiyacı sayəsində
natiqlik mübahisələri zamanı üstün olmaq , ən
güclü olmaq. Xalq qarşısında çıxış etmək, gənc
adam üçün yeganə məqsədi bu fəaliyyətin ona
nail olmasına imkan verdiyi diqqət tanınma
nəzarət hissi, güc, ağıl inam ciddiliyinin
onda oyandığını anlamaq olan bir rəqabətə
çevrilir. Buna görə öz nöqteyi-nəzərini heç
bir şəkildə dəyişdirmək istəmədən müdafiə et-
mək üçün ən güclü dəlilləri tapmağa çalışır.
Mübahisələr zamanı hər birinin rəyi onun
əmlakından biri kimi qəbul edildiyi monoloqlar
müharibəsinin şahidi oluruq, bu itki yoxsulluqla
bərabər olacaqdır. Bu mübadilə zamanı Jaro-
milin (və digər personajların) inancına verdiyi
ciddilik, həqiqətə sahib olmağın qarşısında əmin
olduğuna dəlalət edir. Bu anda şübhə, qeyri-
müəyyənlik sorğu-sual üçün yer yoxdur. II
Dünya Müharibəsində Çexoslovakiyada Jaromil
çox erkən şeirə həvəs stərən bir uşaq idi [14
s2]. Atasını çox az tanıdığından, daha çox ona
qayğı göstərən ayaq üstə durmasına imkan
verməyən anası tərəfindən tərbiyə olunur.
Jaromil, əsla azad olmayacağı bir dünyada
böyüyəcək, bu da başqaları ilə xüsusən
qadınlarla münasibətini çox şərtləndirəcəkdir.
Jaromil'in özünü azad etməyə böyük bir şair
olmağa çalışacağı kommunist inqilabın fonunda
hadisələr baş verir. Şagirdlər Sorbonna divar-
larına yazdılar ki, həyat başqa yerdədir. Bəli,
bunu yaxşı bilir, məhz bu səbəbdən Londondan
insanların üsyan etdiyi İrlandiyaya getdi. Adı
Percy Bysshe Shelley, iyirmi yaşındadır, şairdir
özü ilə real həyata girməsi üçün təhlükəsiz
davranış rolunu oynamalı olan yüzlərlə broşura
və təbliğat aparır.[5]
Daxili mən
Jaromilin narsisizmini lirikasını əks
etdirən başqa bir element qırmı ilə romantik
münasibətdir. Sevgilisindən onu sevdiyi üçün
deyil, mübahisələr zamanı olduğu kimi, digə-
rinin sevgisi ilə dəyərləndiyini hiss etmək istəd-
iyi üçün mütləq sevgini tələb edir. Özünü onun
üçün hiss etdiyi sevgi ilə, sevilmək hissi ilə
sevmək istəyir. Hətta qardaşı üçün hiss etdiyi
sevgiyə həsəd aparır, bu zaman sevgilisi üçün
hiss etdiklərindən fərqli bir hisslə qarşılaşır.
Qırmızı saçın ehtiyacları onun başa düşül-
məsi onu soyuq vəziyyətə gətirir. Ananın oğluna
qarşı göstərdiyi duyğusal etibarsızlığı qeyd
etmək vacibdir. Bu etibarsızlıq tez-tez Jaromilin
sevdiyi (qırmızı saçlı) və ya sevəcəyi ehtimal
olunan (filmin rejissoru) qadınların təsirini
azaltmaq ehtiyacına çevrilir. Beləliklə, ana
özünü bir tərəfdən qırmızılığa qarşı düşmən
göstərəcək, digər tərəfdən filmin rejissoruna o
qədər mürəkkəb olacaq ki, oğlunun sonuncusu
ilə yaxınlaşmasına zərər verə bilsin. Jaromil
ölmək üzrə olarkən, ana, hətta gənc şairin ata-
sının yaratdığı obrazını məhv etmək üçün gələ-
cək, övladının dünyaya gəlməsini heç
istəmədiyini açıqlayacaq. Ananın Jaromil-ə
qarşı apardığı davranış əhəmiyyətli əks-səda do-
ğuracaq: oğul da öz növbəsində yuxarıda
göstərilən narsisizmə əlavə olaraq qırmızı ilə
romantik münasibətlərində böyük bir etibar-
sızlığı göstərəcəkdir. Jaromil üçün ananın
idealizə edilmiş vizionu, həyatda bu baxımdan
son dərəcə ağır olacaqdır [4 s1]. Oğul həqiqətən
olduğu üçün sevilə bilməyəcəyini, ancaq
"olması" üçün sevilə biləcəyinə inandığına
inanan bu şəxsin zülmkar gözləntilərinə cavab
vermək istəyəcəkdir. Jaromilin inkişaf etdirdiyi
narsisist münasibət qismən anası tərəfindən artır.
Romanın mövzuları şair, sevgi - az-çox subli-
masiya olunm- sənət və siyasət, ananın oğulla
münasibətidir.
Ümumi bir mövzu ortaya çıxa bilər: azadlıq.
İkinci hissə bizə şairin, demək olar ki, istə-
mədən, sistemə verilən pis vicdanı yaratmaq
üçün vəhşiliyindən (guya yerli, lakin özü uydu-
rulmuş) necə çıxacağını izah edəcək. Özümü
Milan Kunderanın sətirlərinə qərq etdiyimdən
bir müddət keçmişdi (bir sınaq buna görə
çox fərqli bir üslubda olan bir görüş istisna
olmaqla). Kunderanın romanları həmişə çox
cəlbedici narahatdır. İnsanlararası müna-
sibətlərin dəqiq bir müşahidəçisi olan o, per-
sonajlarının ən kiçik davranışlarını parçalayır
beləliklə hər birinin öz qüsurlarını özlərinə aid
etmək üçün vurğulayır. Çünki gerçək həyat
başqa yerdədir. Şagirdlər yolun kənarındakı daş-
ları qoparır, maşınları aşırır, barrikadalar qurur-
lar; dünyaya püskürmələri gözəl səs-küylü-
dür, alovlarla yandırılır gözyaşardıcı qaz
balonlarının partlaması ilə qarşılaşırlar [13 s5].
Paris Kommunasının barrikadalarını xəyal edən
heç vaxt Şarlevildən ora gedə bilməyən
Rimbaudun aqibəti qədər ağrılı idi. Lakin
1968-ci ildə minlərlə Rimbaudun arxasında
durduqları dünyanın köhnə ustaları ilə hər
87
Ş. Ə. UMUDOVA
Milan Kunderanın “həyat başqa yerdədir”
romanında yaşam yoxsa yazı məsələsi
hansı bir güzəştdən imtina etdikləri öz barrika-
daları var idi. İnsanın azadlığı tamamilə olacaq
ya olmayacaq. Ancaq bir kilometr məsafədə,
Senanın o tərəfində nyanın köhnə ağaları
həyatlarını davam etdirirlər Latın Məhəl-
ləsinin dinləri onlara uzaq bir şey kimi çatdır-
dılar. Şagirdlər divara yazdıqları xəyal gerçək-
likdir, amma bunun əksini göstərir: bu gerçəklik
(barrikadalar, kəsilmiş ağaclar, qırmızı
bayraqlar) xəyal idi.[6]
Ekzistensializm
Qeyd etmək lazımdır ki, ekzistensialistlər
üslub, ideya-məzmun cəhətdən ənənəvilikdən
nisbətən uzaqlaşır, əsərlərində insanın lirik-psi-
xoloji əsasən fəlsəfi təsvirinə üstünlük
verirdilər. Onlar klassik fəlsəfənin əsas problemi
olan “İnsan nədir?” sualını, “İnsan edə
bilər?”, “İnsan nəyə qadirdir?” sualları ilə əvəz
edirdilər [4 s7]. Fərdin azadlığı problemini
ekzistensialistlər digərlərindən fərqli olaraq
daha kəskin sərt şəkildə qoyur, kənar
ünsürlərdən təmizlənib, saf, aydın şəkildə oxu-
cuya təqdim edirdilər. Fəlsəfənin əsas bazasında
azadlıq ideya durduğu üçün ekzistensialist
yazıçıların əsərlərində bu kateqoriya əsas şərt
kimi ön planda dayanır. Avropa nəsrində
ekzistensializm sistem halında, ümumi proses
şəklində ayrı-ayrı problemlər əsasında elmi-
nəzəri şərhi, ideya-dii xüsusiyyətləri, ədəbi və
elmi faktlar əsasında hlili dissertasiyada öz
əksini tapır. Bu baxımdan, tədqiqat sadalanan bu
problemlərin həllinə görə aktual hesab edilir [8
s2]. Məlum olduğu kimi, ekzistensialistlər,
ümumiyyətlə, bir sistem içində vahid bir sistem
olaraq fikirlərini təqdim etmirlər. Bunun əvə-
zinə, onlar düşüncələrini dolaysız olaraq öz
şəxsi həyatının bir aspektini aydınladan roman-
lar, dramalar gündəliklər ilə təsvir edirlər.
Başqa sözlə, onlar bir texniki terminoloji istifadə
ya yüksək ixtisaslaşan məsələlər ilə məşğul
deyil. Estetik səhnədə yaşayan insanlar, möv-
cudluqçu sahələrin birincisi, özünü öz adına
ala bilməzlər. Estetikin ən vacib keyfiyyəti
qərarlar vermək üçün məsuliyyətdən uzaq
durmaqdır. Bu sahədə mövzunun parçalanması,
çoxlu sayda olduğu kimi tendensiyalara estetik
mərhələdə insanın həyatına səbəb olur. İnsan
bədəninin zövqlərinə diqqət yetirir, buna görə
estetik davranış mənəvi bir xarakter daşımır.
Çünki estetik bədənin ehtirasları çəkisini
qazanmışdır, birbaşa seçim edirlər. “Mövcudluq
əsas doğrulara dəqiq qavramlara münasibət
göstərməz. O, hər şeydən əvvəl insan gerçəyinə
vurğulayar. Mövcudluqda elmi biliklərin tərsinə
ümumidən deyil xüsusidən yola çıxarılır
(induktiv-deduktiv). Buna görə o, determiniz-
min qarşısında yer alır” [6 s12]. Beləliklə, hər bir
şəxsdən onun qərarlarını, məqsədini mövcud-
luğunu xarakterizə etmiş olur. “Müasir fəlsəfədə
realist, empirik ya materialist yanaşma kimi
mövcudluqçu yanaşma insanın ağıl bədənin
varlığını azaldır. Ekzistensial bədəndə, ruhuna,
ağılına, duyğularına, ehtiraslarına, iradəsinə,
qərarlarına və hərəkətlərinə qısa olaraq, araşdır-
maların bütün istiqamətlərilə incələyər” Ekzis-
tentialist fəlsəfə obyekt deyil, subyekt fəlsə-
fəsidir. Burada əsas mövzu idealizmin mücərrəd
obyekti deyil, mövcud olandır. Mövcudluqçu
yanaşma mərkəzin "fəaliyyət göstərən mövzu
yaxınlaşması" kimi qəbul edərkən, ənənəvi
fəlsəfi yanaşma var ki, düşünmə mövzusuna
əsaslanır. Ekzistensial yanaşma azadlıq, qərar
qəbul etmə, məsuliyyət hərəkət kimi
fəlsəfənin ən mühüm mövzusu kimi düşüncə,
rasionalizm və bilik kimi mövzulara yönəlir [7].
Nəticə
Aparılan təhlillərdən göründüyü kimi XX
əsrin sonu XXI əsrin əvvəllərində Milan
Kundera yaradıcılığında ekzistensializm öz
dominantlığını saxlayır.”Həyat başqa yerdədir”
romanında yazıçı yaşam yazı məsələsinə
diqqəti çəkməkdədir. Aparılan araşdırma təh-
lillərdən belə nəticə çıxır ki, bu romanda insanın
gündəlik yaşam tərzi, daxili məni, mənəvi
azadlığı əsərdə ön plana çəkilmişdir. İnsan artıq
abstrakt anlayışdan çıxaraq, yaradıcı bir varlıq
kimi yeni həyata qədəm qoyur. Dekartın “düşü-
nürəm, demək ki, varam” anlayışı, Haydeggerdə
“var olduğum üçün düşünürəm” ideyası ilə əvəz
olunur. Mövcudiyyət dünya içindədir
dünyanın içində var olan varlıqdır. Varlıq -
Mövcud olan münasibətlərimizdə hətta
özümüzlə olan münasibətlərimizdə inteqrasiya
olduğumuz bir konseptdir. İnsan hərşeyi
itirməlidir ki, hərşeyi ala bilsin. Yaşamın yaşa-
mağa dəyib dəymədiyini düşünmək fəlsəfənin
əsas sualına cavab verməkdir. İntiharın bir çox
səbəbi vardır. İnsanın düşünərək intihar etdiyi
hallara çox rast gəlinmir. Özünü öldürmək bir
mənada melodram olduğu kimi içini tökməkdir.
Modern insanın vəziyyətini ortaya qoyan bir
88
Qərbi Kaspi Universiteti
p-ISSN 2789-4606
Elmi Xəbərlər № 2, 2022
(Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
yazar bu vəziyyətin dəyişməsini istəyən bir
siyasətçidir. Hərtərəfli bir intellektual olan
sartrın mövcudluqçu düşüncəsi başda ədəbiyyat
olmaq üzrə teatr kino kimi bir çox sahələrə
istiqamət vermişdir. Hər dövrdə olduğu kimi XX
əsrdə dövrün əsas düşüncəsi sanatsal etki-
nliklərə dərindən təsir göstərmişdir. Ontoloji du-
alizmdən əmələ gələn fərdin mütləq azadlıq
anlayışı iki yerə: dialektik insan, dialektik olma-
yan insana bölünür. İnsan şüuru insani olmayan
hərşeyə qarşı çıxır beləcə özünü tək, bir dəyər
olaraq beləcə gerçək insan varlığı olaraq
qurur. Kimliyimiz xarici dünyada varlıq olma-
yanla bağlıdır. O bizim mərhəmətsiz azadlı-
ğımızdır. Görə bilərik lakin hərəkətlərimiz heç-
liyə görə azadıq. Hərəkət bu anlayışı uyğun -
lən o biri üçün varlığın analizləri və özünü itirnə
mənasına gəlir. O birinin təsirindən özümü azad
etməyə çalışdığım qədər o biri özünü məndən
azad etməyə çalışır.[8]
ƏDƏBİYYAT SİYAHISI:
1. Kundera. M, “Yaşam başka yerdədir”
,“Can” nəşriyyatı, 2014
2. Kundera. M, “Roman sənəti nəslin
davamı”, Çevirən Namiq Hüseynli,
Edebiyyat.az
3. Kundera. M, “Yetmiş üç söz”, Çevirəni
Nəriman Əbdülrəhmanlı, Edebiyyat.az
4. Hacı. K, “Milan Kundera”, Kayzen.az
5.
https://en.wikipedia.org/wiki/Milan_Kundera
6. Saraç. H, Milan Kundera: Sanatında özgür,
vatanında yasaklı bir yazar, Edebiyathaber.net
7. https://www.biyografi.info/kisi/milan-
kundera
8. Yüksel. B. T, “Milan Kundera: Edebiyatın
son varoluşçusu”, 10layn.com
9.
https://www.gazeteduvar.com.tr/kitap/2020/06/
04/ne-cek-ne-de-solcu-yalnizca-romanci-
kundera
10. https://oggito.com/icerikler/milan-
kundera-roman-bilincaltini-freud-dan-once-
biliyordu-/3193
11.
https://www.britannica.com/biography/Milan-
Kundera
12.https://www.goodreads.com/book/show/9
717.The_Unbearable_Lightness_of_Being
13. Salmon. C, “Milan Kundera”, The Art of
Fiction No.81. The Paris Rewiew
14.
https://kids.britannica.com/students/article/Mila
n-Kundera/312050
15. https://www.britannica.com/topic/The-
Book-of-Laughter-and-Forgetting
16. https://www.britannica.com/topic/The-
Unbearable-Lightness-of-Being-novel-by-
Kundera
Шамс Aфган кызы УМУДОВА
Докторант Западно-Каспийского Университета
ВОПРОС О ЖИЗНИ ИЛИ ПИСАТЕЛЬСТВЕ В РОМАНЕ МИЛАНА КУНДЕРЫ
«ЖИЗНЬ В ДРУГОМ МЕСТЕ»
Резюме: Статья посвящена вопросу жить или писать, который является главной темой одного
из романов Милана Кундеры «Жизнь в другом месте». В этой статье говорится о том, что
является главной темой в жизни жить или писать. Этот вопрос тщательно анализируется,
особенно в произведениях Милана Кундеры. Вопрос жизни считается главной темой в
творчестве Милана Кундеры. Существование, человеческие чувства, свобода и внутреннее я
находятся на первом плане в его творчестве. Экзистенциализм также широко освещается в
этой статье. Кундера также можно считать последним экзистенциалистом XXI века.
Экзистенциалистская философия Кундеры является одной из основных тем его различных
точек зрения и ее проявления в этой работе. Цель статьи - раскрыть его экзистенциалистские
взгляды и создать новый взгляд на его творчество.
Общая картина экзистенциалистской философии создается и анализируется на уровне
современных требований путем цитирования романа Кундеры «Жизнь в другом месте»,
который считается выдающимся представителем чешской и французской литературы.
89
Ş. Ə. UMUDOVA
Milan Kunderanın “həyat başqa yerdədir”
romanında yaşam yoxsa yazı məsələsi
Основная идея, выдвинутая в статье, состоит в том, чтобы еще раз показать неоспоримую роль
Милана Кундеры в мировой литературе и мировом экзистенциализме. Кроме того, творчество
Милана Кундеры считается одним из важнейших событий в современной мировой литературе.
Ключевые слова: Милан Кундера, жизнь, экзистенциализм, искусство
Shams Afghan UMUDOVA
PhD student of the Western Caspian University
THE ISSUE OF LIFE OR WRITING IN MILAN KUNDERA'S NOVEL "LIFE IS
ELSEWHERE"
Summary: The article is devoted to the question of living or writing, which is the main theme in one of Milan
Kundera's novels, "Life Elsewhere". This article discusses whether the main subject in life is living or writing.
This issue is carefully analyzed, especially in the works of Milan Kundera. The question of life is considered
the main theme in the works of Milan Kundera. Existence, human feelings, freedom and inner self are in the
foreground in his creativity. Existentialism is also widely covered in this article. Kundera can also be
considered the last existentialist of the 21st century. Kundera's existentialist philosophy is one of the main
themes of his various viewpoints and its manifestation in this work. The purpose of the article is to reveal his
existentialist views and create a new perspective on his work. A general picture of existentialist philosophy is
created and analyzed at the level of modern requirements by quoting Kundera's novel "Life Is Elsewhere",
which is considered an outstanding representative of Czech and French literature. The main idea put forward
in the article is to once again show the undeniable role of Milan Kundera in world literature and world
existentialism. In addition, Milan Kundera's works are considered one of the most important events of modern
world literature.
Key words: Milan Kundera, life, existentialism, art
Daxil olub: 15.08.2022