5
p-ISSN 2789-4606
Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
Vüqar Sərdar oğlu ABDULLAYEV
Qərbi Kaspi Universiteti,
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru
E-mail: raguv@mail.ru
XX ƏSR İTALİYA MODA DİZAYNI
Xülasə: əllif məqalədə İtaliyanın 20–ci əsrin qabaqcıl modelyerləri haqqında danışır, onların yat və
yaradıcılğını hlil edir və bir-biri ilə müqayisə edir. Hər bir modelyerin hansı bəblərə görə unikal və
təkrarolunmaz olduğunu araşdırır. Müəllif həmçinin digər avropa ölkələrinin moda dizaynına İtalyan
modelyelərinin təsirini təhlil edir. Məqalədə İtalyan modelyerlərinin təkcə eskizlərin hesabına uğur
qazanmaması, burda eləcə də, parçaların keyfiyyətindən, məşhur insanların, xüsusilə də ulduzların stəyindən
və sağlam rəqabətdən hbət açılır. Müəllif məqalədə bir modelyerin digərinə dəstəyindən, təcrübə
mübadiləsindən və sağlam tənqidin yaradıcılığa müsbət təsirindən bəhs edir. Məqalədə adı çəkilən hər bir
modelyer incəsənət tarixinə adlarını öz zəhmətləri və istedadları hesabına qızıl hərflərlə yazdırmışdır. Onların
yaradıcılıqları və həyat təcrübələri hər bir gənc dizayner üçün gözəl bir nümunə ola bilər.
Açar sözləri: İtalyan modası, Çerutti, Armani, Versaçi, Qaravani, Kavalli, Qabanna, Dolçe.
UOT: 687.01
DOİ: 10.54414/izlm7862
Giriş
Nino Çerutti:
Moda aləminə Nino Çerutti həvəzsiz gəlmişdi.
Şirkətin başçısını, atasını əvəz etmək üçün öz
sevimli dərs ocağını jurnalistika təhsilini
yarımçıq qoymalı oldu. Çeruttinin atası kiçik
parça manufakturasının sahibkarı idi ömrü
boyu müxtəlif növ çox keyfiyyətli parçalar
istehsal edirdi. Çerutti görünür hər işi yüksək
səviyyədə görməyə adət etmişdi, bu işin də
qulpundan yapışanda onu mükəmməlləşdirərək
həmin parçalardan paltarlar tikmək qərarına
gəlir. Hətta moda tarixində “Hazır tikilmiş
paltarlar” üslubunu sənətşünaslar Nino Çeruttiyə
aid edirlər. Onun kişilər üçün tikdiyi ilk kostyum
“Hitmann” adı ilə məşhurlaşır. 1957 ci ildə
istehsala buraxılmış bu kostyum seriyası 60
saata qədər əl işinin əməyi hesabına ərsəyə
gəlirdi, ilmələr, pencəklərin qolları və yaxaları əl
ilə tikilir və kəsilirdi. Nino Çerutti ailəvi biznesi
adi tekstil manufakturasından yüksək dəbli
brendə çevirdi. 1881ci ildən fəaliyyət göstər-
məyinə baxmayaraq, ailəvi tekstil manufakturası
1957 -ci ildən Nino Çeruttinin səyi nəticəsində
yeni dövrünə qədəm qoyur və paltar tikilişi ilə
məşğul olmağa başlayır. İkinci Dünya müha-
ribəsindən öncə kinomotoqraf istehsalı moda
evləri üçün bir növ yaşıl kart mənasını sb
edirdi. İncəsənətin bu növündə özünü təsdiq
edən brendlər inanılmaz rəcədə məşhurlaşa
bilirdi. Nino Çerutti bunu anlayır və ona görə də
kinomotoqrafla sıx işləməyə başlayır. “Bonni
Klayd” filmində aktrisanın geyimi Çeruttinin
moda evindən alınır. Beləliklə ard-arda Çerut-
tinin yaradıcılığı qribən 30-a yaxın filmlərdə
özünü göstərir və Çeruttinin yaradıcılığını xalq
tərəfindən sevilən ulduzlar məşhur edir. Çerutti
moda evinin paltarlarını Ketrin Denev və İv
Montand ("Vəhşi" filmində), Cek Nikolson
("İstvikin cadugərləri" filmində), Şeron Stoun
("Sliver" və "Əsas instinkt" filmində), Jan-Pol
Belmondo ("Möhtəşəm" filmində), Tom Hanks
və Antonio Banderas (“Filadelfiya” filmində),
("Gözəl qadın" filmində) nümayiş etdirmişlər.
Çeruttinin yaradıcıllığını digər modelyerlərdən
fərqləndirən faktor onun “minimalizm” janrında
çalışması idi. O, əbəs yerə dəb-dəbəli bəzəklərə
vaxt ayırmırdı, onun paltarları xalqa yaxın, rahat
və minimum bəzəkli
idi, bu da onu xalq
arasında istəkli
edirdi.
Keçən əsrin 60-
illərinin əvvəl-
lərində “Hitman”
kolleksiyası Cerutti
üçün bir neçə il
işləmiş Giorgio Ar-
mani və digər
dizaynerlər
tərəfindən inkişaf
etdirilirdi [4].
6
V. S. ABDULLAYEV
XX əsr İtaliya moda dizaynı
Nino Çerutti öz modelləri ilə o illərin köhnə
ənənələrinə sadiq qalan və yeniliklərə qarşı rt
reaksiya verən konservativ modelyerlərdən çox
fərqlənirdi. Çeruttinin düşüncəsinə görə
modellərindən İtalyan
həyatsevərliyi nəfəsi
gəlməli idi və bununla
belə modellər üslub
cəhətdən ingilissayağı
qusurzus olmalı idi.
Çeruttinin əsas amalı
modellərinin azad və
sivil insanlar üçün
olmasıdır.[2]
Djordjio Armani:
Armani sadə İtalyan ailəsində anadan
olmuşdur. Milan şəhərinin yaxınlığında kiçik bir
kənddə uşaqlıq illərini keçirmişdir. Ailə çox
kasıb idi. Valideynləri ailənin üç uşağını çox
çətinliklə böyüdürdü. Armanin xatirələrinə görə,
hətta bəzən o ac qalırdı.
Gənc yaşlarında o, Milana
axtarmağa gedir.
Əvvəlcə Milanda təsa-
düfən tanış olduğu tibb
universitetinin tələbəsinin
həvəsinə o da həkim ol-
maq qərarında lir. Bü-
tün maddi çətinliklərə
baxmayaraq Tibb univer-
sitetinə qəbul olunur.
Amma iki il universitetdə oxuyandan sonra
anlayır ki, kim olmaq ona uyğun gəlmir.
Sadəcə qan görərkən belə onun halı dəyişirdi.
Universiteti yarımçıq qoyaraq əsgərliyə yola
düşür. İki ildən sonra geri Milana qayıdır
yenidən axtarmağa başlayır. Tezliklə adi bir
işçi kimi Milan şəhərində böyük bir univer-
maqda işə düzəlir. Öz işinə çox məsuliyyətli
yandığından onu tez bir zamanda yerində
irəli çəkməyə başlayırlar. Əvvəlcə o, vitrinlərin
quruluşunu verməklə məşğul olurdu. Bundan
sonra o, malların univermağa alınması işinə
başlayır [3]. Bu təcrübə ona gələcəkdə çox lazım
olur. Bu işdə o tikiş keyfiyyətini və moda
sahəsini dərindən öyrənməli olur. O, çox vaxtını
paltarların hansı yərlərə görə köhnəlməsi və
ya əksinə dəbə düşməsini anlamağa çalışırdı.
Yalnız yeddi ildən sonra o, anlayır ki, artıq
yaradıcılıq aliyyətinə başlaya bilər. Armani,
həyatının bu mərhələsində univermağı üçün alış
edərkən o dövrün məşhur kuteryesi Nino Çerutti
ilə tanış olur. Nino Çerutti ilk şəxs olur ki,
Armaninin yaradıcılıq istedadına inanır. Armani
tezliklə yerini dəyişib Nino Çeruttinin
şirkətində işləməyə başlayır. Armani “Hitman
adlı modelleri hazırlamağa başlayır. Armani altı
il bu modelləri yaratmaqla məşğul olur. 1970
ci ildə artıq o anlayır ki, öz moda evini yaratmaq
və sərbəst olmaq istəyir. Bu andan o, Nino
Çeruttidən ayrılır öz kolleksiyalarını
yaratmağa başlayır. 1975 ci ildə o, dostu və
partnyoru ilə birgə Armani Aksioner miy-
yəti”ni yaradaraq öz şirkətini işə salır. Bunun
üçün Armani sevimli avtomobilini satmalı olur.
Milan şəhərində iki balaca otaqdan ibarət ofis
götürür. İlk öncədən Armani rəssam işlərini öz
üzərinə götürür, dostu Serjio isə maliyyə
məsələlərinə nəzarət edir və kommersiya direk-
toru vəzifəsində çalışır. Onun modelləri incə
zövqə malik kişi qadın geyimləri idi. O,
kişilərin geyim üslubuna arxalanaraq “Qadın
ofis meneceri” obrazını yaradır. Onun uğur
qazanmasında ulduzların çox böyük rolu vardır.
O dövrün ulduzları bir-birinin ardınca Armani
modellerini geyinirdi. İlk olaraq ulduzlardan
Dayan Kitonun Armani pencəyini Oskar
təqdimatına geyinməsi olmuşdur. Sonra Riçard
Gir “Amerikan jiqalası” filmində Armanini
məşhur edir. Armani həddindən çox işləyir,
gündəlik 12 saatlıq onun üçün normaya
çevrilir. Məşhur “Time” jurnalı üz qabığını
Armaniyə həsr edir. Dostu Serjio Qalietti
dünyasını dəyişəndən sonra onun çətin anları
başlayır. O, tək başına şirkəti idarə etməli idi.
Armani artıq kcə yaradıcı ssam kimi deyil,
həm də idarəçiliyi öyrənməli idi. O, əvvəlcədən
satışdan ləcək gəlirin proqnozunu düzgün
verməyi bacarmalı idi. Kompaniya tezliklə
böyüməyə və genişlənməyə başlayır. Bu da,
Armaninin istedadlı kommersant olduğunu bir
daha sübut edir. Hazırda “Armani Moda Evinin
bir neçə yaradıcılıq sferaları mövcuddur. Bura
qadın kişi geyimlərinin istirahət və
üslubları, aksesuarlar, parfümeriya, ev əşyalrı,
mebellər və sairə aiddir. O, Ərəb Əmirliklərində
yerləşən bahalı otellərin dizayn quruluşunda
iştirak edir, Milan basketbol komandasına
himayəlik edir və Armani imperiyasının şərqdə
genişlənməsi ilə aktiv məşğul olur. “Armani
Moda Evinin başqa moda evlərindən fərqi
7
p-ISSN 2789-4606
Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
ondadır ki, sadüfi və müvəqqəti dəblərə uymur
və öz incə xəttli, zövqlu və keyfiyyətli brendini
davam etdirir.
Hazırda Armaninin şirkəti bir neçə isti-
qamətdə - “Giorgio Armani”, “Emporio Ar-
mani”, “Armani Exchange”, Armani ABŞ”,
“Cins şalvarlar Armani” dəbli geyimlər, ətir və
ayaqqabı istehsalında inkişaf etmiş və aparıcı
istehsalçılardan birinə çevrilmişdir. Armani
geyim və ayaqqabılarından əlavə, L’Oreal ətir
şirkəti ilə müqavilə əsasında məşhur Armani
ətirləri, tualet suyu istehsal olunur.
Djanni Versaçi:
Versaçi Dekabrın 2-si, 1946-ildə Italiyada
dərzi ailəsində anadan olmuşdur. Anasının kiçik
şəxsi moda evi var idi. O zamanlar üçün bu
moda evinə əsas etibarı ilə zəngin xanımlar və
bəylər gəlib özləri üçün geyim sifariş edirdilər.
Djanni Versaçi uşaqlıq ilrindən anasına kömək
edir, əvvəlcə paltar tikməyi öyrənir, sonralar isə
parçaların alışına nəzarət edirdi [2].
28 mart, 1978 ci ildə o, öz şəxsi kolleksi-
yasının prezentasiyasını keçirir və çox tezliklə
məşhurlaşır. Versaçi hələ uşaqlıqdan dim
Yunanıstanın tarixi ilə və eləcə də, Roma İm-
periyası tarixi haqqında çox maraqlandığından
onun kolleksiyalarında Yunan Roma geyim
üslübu sezilirdi.
Səksəninci illərdə o, moda dünyasında bir
sensasiya yaratmağa nail olur. Sakit rənglərin
hökm sürdüyü bir dövrdə, Versaçi parlaq, iri
çaplı, naxışlı seksual görünən paltar kəsik-
lərindən istifadə etməklə moda dünyasında bir
növ şok yaşatdı. Onun “dəb-dəbəli klassisizm və
açıq seksuallığın hdəti” üslübu tənqidçilər və
cəmiyyət tərəfindən birmənalı qarşılanmırdı.
O, hətta heyvan dərilərindən, barokko üslubun-
dan, eləcə də müasir pop və prank üslubunu
birləşdirən parlaq təzadlı bir üslub yaradırdı.
Axşam geyimlərində o, hündür daban ayaq-
qabılardan qızıl aksessuarlarından istifadə
edirdi.
Versaçi həmçinin teatrlarla yaxından
əməkdaşlıq edir bəlkə də incəsənətin bu
növündə onun uğurları geyim rəssamı kimi daha
möhtəşəm idi. Onun geyimləri bir çox opera və
balet səhnələrində nümayiş olunurdu. Bu da,
şübhəsiz Versaçinin bir İtalyanlı kimi teatra
vurğunluğundan irəli gəlirdi.
Versaçı yarımtonların düşməni idi desək,
məncə yanılmarıq. O, parlaq yazıları, qışqıran
rəngləri xoşlayırdı. Sanki, bütün varlığı ilə “bu
mənəm, Versaçiyəm, mən beləyəm!” demək
istəyidi.
Versaçi geyimlə yanaşı mçinin akses-
suarlar, ətirlər, çantalar, ev əyşaları, qabların,
mebellərin dizaynı və sairə dəbdə olan əşyaların
yaradıcılığı və istehsalı ilə məşğul idi.
Versaçı 90 illərdə İtaliya istehsalını
dünya arenasına çıxardan mühüm adam-
larından birinə çevrilir. Şübhəsiz, bu, İtalyan
iqtisadiyyatı üçün böyük töhvə idi.
O, tez-tez Yunan və Roma mifalogiyasının
müxtəlif işarə və obrazlardan öz əsərlərində
istifadə edirdi. Versaçı öz moda eviinin emblemi
kimi Meduza Qarqonun başını seçmişdi.
Əfsanədən məlum oldğu kimi Meduza Qar-
qonun gözlərinə baxan kəs həmən an şokdan
daşa dönməli idi. Versaçi bununla özü dediyi
kimi, tamaşaçıları şık üslubu ilə şoka salmağa
çalışırdı.
Qısa müddətdə Versaçi özünün moda imperi-
yasını yaratmağa nail oldu. Təəssüflər olsun ki,
50 yaşında ikən onu öz malikanəsinin önündə
əmmalı şəkildə güllələyib öldürürlər. Lakin
onun moda imperiyası bu günə qədər yaşamaqda
davam edir. Onun moda evləri Versaçinin adını
həmişə yüksək tutmağa çalışır.
Hazırda “Versaçi moda evi”nə onun bacısı
Donatella rəhbərlik edir. O, öz kolleksiyalarında
qardaşının üslubunu, şık və seksaullığı qoru-
mağa çalışır.
Valentino Qaravanni:
Qaravanni 11 may 1932 ci ildə İtaliyada
anadan olmuşdur. O, dindar katolik ailəsində
göz açmışdı. Atası kiçik bir dükanda lampa
satmaq ilə məşğul idi. Anası isə sadə evdar qadın
idi. Uşaqlıqdan şəkil çəkməyi çox xoşlayırdı. 7
8
V. S. ABDULLAYEV
XX əsr İtaliya moda dizaynı
yaşında olanda valideynri onu Monastr kol-
lecinə göndərir. Sonralar o özü bu illəri ağır illər
adlandıracaq. Onun söylədyinə görə, bu məktəb-
də ona elm öyrətməkdənsə daha çox dua etməyi
və itaətgar olmağı öyrədirdilər. Bu çətin illərdə
onun yaxın dostu, rəsmləri olmuşdur. O, gör-
düyü nə varsa, hamısını kağıza sadə qələmlə
köçürməyi xoşlayırdı. Artıq 17 yaşında o qiq
bilirdi ki, modelyer olmaq istəyir, lakin vali-
deynləri bu arzunun tərəfdarı deyildi. Valideyn-
ləri onu hüquqşünas ya həkim görmək
istəyirdi.
O, özü qərar verərək, valideynlərinin kömə-
yindən imtina edir və öz yolunu seçir. Tezliklə
Milan İncəsənət Akademiyasına qəbul olur.
İstedadlı nci çox keçmədən “Jan Desse” moda
evinə assistent vəzifəsinə dəvət edirlər. O,
həmçinin rəqslə də çox
maraqlanırdı rəqs
dərslərinə də gedirdi.
Parisdə “Jan Dessa
Qi Laroş” moda evində
assistent kimi çalışdıq-
dan sonra 1960 ildə
İtaliyaya geri qayıdır.
Onun ilk olaraq isteda-
dını aktrisa Elizabet
Teylor və sonradan isə
Jaklin Kennedi aşkar
edir [5]. “Kleopatra”
filminin çəkilişi Roma şəhərində keçirilərkən
Valentino da orada köməkçi kimi çalışdı.
Təsadüfdən Elizabet Teylorun geyim haqqında
tənqidlərini eşidən Valentino fasilədə ona
yaxınlaşır eskizlərini aktrisaya göstərir.
Beləliklə, Elizabett Teylor “Kleopatra” filminin
təqdimatı rasimində məhz cavan və heç kimin
tanımadığı modelyerin paltarını geyinir. Bu da
Valentinonun ilk debyüti olur və o məşhurlaşır.
1978 ci ildə “Valentino” markalı ətir də
həmçinin istehsal olunmağa başlayır.
Yüksək zövq, keyfiyyət və qüsursuzluq onun
brendlərinin şüarı olmuşdur. Onun dediyinə
görə: “Mən gözəlliyi sevirəm. Mən qadınların
istədiyini bilirəm, onlar gözəl görünmək
istəyirlər!”
Valentino Qaravanninin əsas uğuru
paltarların rahat və gözəl olmasıdır. O, mümkün
qədər sadə və mümkün qədər az tikişi olan
geyimlər yaradırdı. Özünün dediyi kimi: Öz
ambissiyalarım haqqında deyil, paltarlarımı
geyinəcək qadınlar haqqında mişə
düşünmüşəm!”
Roberto Kavalli:
Roberto Kavalli 15 noyabr 1940 - ildə
Florensiyada anadan olmuşdur. Uşaqlıqdan
babasının impressionist əsərlərinə baxıb özü
şəkil çəkmək həvəsinə düşür. Anasının dərzi
olması onu moda aləmində incəsənətin hər iki
bölməsini cəmləşdirməyə vadar edir.
Roberto Kavalli vəhşi heyvanların obrazını
geyim kolleksiyalarında canlandırmağı xoşlayır.
Onun kolleksiyası mişə seksual, hissiyatlı,
incə, eləcə də sadəliyi ilə göz oxşayır. O,
qadınları kişilərə xas geyimlərlə geyindirən
modelyerləri anlamadığını söyləyir, onun
düşüncəsinə görə qadın yalnız qadına xas
paltarlar geyinməlidir və öz gözəlliyini məhz
qadın olduğunda görməlidir. O “uni-seks” (hər
iki cinsə xas ola bilən geyimlər) anlamını
tamamilə rədd edir. Roberto Kavalli kolleksi-
yalarında geyimlərinin qadını bir sirr olaraq
göstərməsinə üstünlük verir. Onun üslubu tez-
tez “vəhşi” və ya “ram edilməyən moda” adı
altında qdim edilir. Artıq uşaqlıqdan Roberto
keyfiyyətli və düzgün tikilmiş parçaları ayırd
etməyi anasından öyrənmişdi. Onun söylədiyi
kimi, babası anası ilə birgə yaşadığından
onların üslubları hazırda Roberto Kavallinin
modellerində öz əksini tapır. Bir rəfdən im-
pressionist çalarlar, digər tərəfdən isə keyfiyyətli
parçalar və düzgün, səliqəli tikilmiş geyimlər
onun kolleksiyalarını və üslübunu tamamlayan
faktor olmuşdur. lə 1970 ci illərdən Roberto
Kavallinin modellıri beynəlxalq arenada tanınır.
Bunun da sirri ondadır ki, Roberto Kavalli kol-
leksiyalarında qadınları pozitiv, özünə güvənli,
seksual göstərir.
Robert Kavalli yaradıcılığının hələ başlan-
ğıcında ri üzərində naxışlar çəkməyi və bu
prosesin sistemli texnologiyasını yaratmışdı.
9
p-ISSN 2789-4606
Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
Onun bu yeni texnologiyası çətinliklə qəbul
edilsə də və satışda əvvəl-əvvəl problemlər olsa
belə ruhdan düşməyib tez bir zamanda uğur
qazanmağa müvəffəq oldu. Qısa müddətdən
sonra Fransada öz butikini açır. Onun kiçik
dükanı Sentro Pe şəhərində idi. O, ağlasığmaz
dərəcədə yeni, görünməyən modellər yaradırdı.
Lakin keçən əsrin 80 ci illərində yapon
modelyerlərinin təsiri altında minimalizm dəbə
düşür. Kavalli minimalizmə nifrət edirdi, o,
hətta bu çətin dövrdə modelyerlik yaradıcılığını
dayandırmağı belə düşünürdü. Bu çətin illərdə
ona həyat yoldaşı stək olaraq, onu ruh-
landırırdı.
Tezliklə Kavalli yeni bir kəşvini edir. O,
elastiki cins yaradır və dəri üzərindəki texnolo-
giyasını cins parçalara tətbiq edir. Bu yenilik
onu yenidən məşhurlaşdırır.
Kavallinin uğurunda kino ulduzların da
yük rolu vardır. Hər bir kino və estrada ulduzu
Kavallinin geyimlərindən istifadə edərək filmlərin
təqdimatında və ya
konsert salonlanda
tamaşıları heyran
etmək arzusunda ol-
muşdur. Jenifer Lo
maestronun ilk ul-
duz müşrilərindən
olmuşdur. Petrin
Zeto Cons, Sandra
Ballok, Britni Spirs,
Beons və sairə ul-
duzlar bunə kimi
onun kolleksiya-
larını vəslə geyi-
nirlər. Onun əsərləri
k şəhərdə seks adlı film serialda geniş
şəkildə istifadə olunmdur.
Stefano Qabbana və Domeniko Dolçe:
Stefano 14 noyabr 1962 ci ildə Milan
şəhərində anadan olmuşdur. Stefano Qabbana
Milanda incəsənət kollecini bitirmişdir. O,
tezliklə öz familiyasını daşıyan moda evi açır
ə dostu və yaxın silahdaşı Domeniko Dolçeni
dəvət edir. Onlar 1985 ci ildə Dolçe və
Gabbana adlı yeni marka altında Milanda
qadınlar üçün ilk kolleksiyalarını təqdim edir və
tezliklə öz butiklərini açırlar.
Domeniko Dolçe 13 avqust 1958 - ci ildə
Siciliyada anadan olmuşdur. Onun atası atelye
rəhbəri, anası isə paltar dükanında işləyirdi. O,
Palermoda incəsənət kollecini və Milanda
dizayn institutunu bitirmişdir.
Bu iki dost arasında tandemin yaranma bəbi
onların baxışlarının eyni olması idi. Hər iki
modelyer keçən əsrin 50-60- illərinin
modasına heyran idi. Domenik paltar tikməyi
Stefano isə gözəl şəkil çəkməyi bacarırdı.
Onların ilk kolleksiyaları kirayə götürülmüş
evdə olmuşdur. Modelləri isə elə öz tanışları idi.
Bütün eskizlərini Stefano çəkmişdi. Domenik
isə şəxsən özü paltarları tikmiş və bəzi praktik
dəyişikliklər etmişdi.
Onlar Milanda hər il keçirilən baxışlara
düşmək üçün iki il ard-arda imtina aldıqdan
sonra nəhayət dəvətnamə əldə edirlər. Çox
çətinliklə dost və tanışların köməyi ilə bu
baxışda iştirak edirlər. Sonralar Domenikonun
valideynləri onların borclarını qaytarmalı olur.
1986-ildə onlar yeni bir kolleksiya təqdim edir
və məhz bu kolleksiya onları məşhurlaşdırır.
Tezliklə ulduzlar Dolçe & Gabanna” kol-
leksiyalarını özləri üçün seçirlər. Onlar arasında
Madonna hətta turnesi üçün 1500 ədəd paltar
sifariş edir. Bu “Dolçe & Gabbana brendi üçün
ən gözəl reklam olur. Bundan sonra digər
ulduzlar da onların kolleksiyasından paltar geyi-
nməyə başlayırlar. Çox keçmədən müxtəlif
şirkətlərlə müqavilələr bağlanılır və brend məş-
hurlaşır. Onlar 1990 ildə kişi geyimi kol-
leksiyasını təqdim edir və “Vulnard Evard” adlı
mükafata layiq görülürlər. 1991 ci ildə
aksessuar liniyasına başlayırlar və məşhur D&G
yaylıqları istehsalına start verilir. 1992 ci ildə
kişi qalstukları kolleksiyasını yaradırlar. min
ildə həmçinin ilk D&G brend ətirləri satışa
buraxılır. “Ledi Like” adlı qadın kolleksiyaları,
animasiya printindən istifadə, leopard dərisini
xatırladan parça sairə yeniliklər edirlər.
Həmin il dərini xatırladan çantalar
ayaqqabılar da istehsal edilir. Onlar hətta İtalyan
futbol komandası üçün forma belə hazırlayırlar.
Nəticə:
Məqalədə XX əsr İtalyan moda dizaynında
mühüm yeddi şəxsiyyətin yaradıcılğına
toxunulmuşdur. Hər bir modelyer təkcə öz
vətənində deyil, həm də beynəlxalq arenada
10
V. S. ABDULLAYEV
XX əsr İtaliya moda dizaynı
moda aləminə töhvə vermişdir. Nino Çeruttinin
“Hitman” kolleksiyası onun klassik hər dövr
üçün aktual olduğunu göstərir. Çerutti keyfiy-
yətli parça və minimalizmlə uğur qazanır. Arma-
ni Çeruttinin ardıcılı olaraq qadınlara kişi geyimi
“ofis geyimi” ni təlqid edir və bununla yenilik
yaradır. Şübhəsiz əməksevərlik və kolleksi-
yaların keyfiyyəti burda da böyük rol oynayır.
Versaçi qeyd olunan hər iki dizaynerdən gözə
çarpan şux nglər və yarımtonlardan qaçmaq ilə
yadda qalır. Şık görünüş ilə tamaşaçını
təəccübləndirib yaddaşlara kk etdirir. Yunan
və Roma mifologiyalarındaobrazlar, naxışlar,
bəzəklər, təmtəraqlılıq moda aləmini təzələyir.
Qaravanni yüksək zövq və seksuallığı
vurğulamaqla, eləcə də tikişlərin sayını
minimuma endirməklə geyimlərin rahat və
yaraşıqlı olmasına can atır. Kavalli qadın
obrazını yırtıcı heyvanlara bənzədir və moda
aləmində impersionist cərəyanla, səliqəli
tikilmiş geyimlərin vəhdətini əldə edir. Kavalli
həmçinin dəri üzərində naxış texnologiyasını
elastiki cinslərin yaradıcısı olur. Qabanna
Dolçe tandemi moda aləmində parça üzərində
animasiya və leopard dərisini xatırladan
parçaların kəşfi ilə yadda qalır.
Yuxarıda qeyd olunan nailiyyətlərə
arxalanaraq bu nəticəyə gəlmək olar ki, moda
aləmində uğur qazanmaq üçün bir neçə vacib
faktorlar mövcuddur. Onlar: - moda
dizaynerinin istedadına arxalanaraq, zövqlü
eskizlər əsasında keyfiyyətli parçalardan istifadə
edərək, minimum tikilişi olan rahat geyimlər
hesab oluna bilər. Moda dizayneri təkcə eskizlər
və istifadədə olan parça növləri ilə
kifayətlənməməli, həmçinin özü yeni növ
texnologiyalar, printlər, parça növləri
yaratmalıdır. hs belə kəşvlər uğurun
başlanğıcı olar bilər. Eyni zamanda onu da qeyd
etməliyik ki, məşhur insanların bu kolleksiyaları
geyinməsi də vacib şərtlərdəndir, çünki
ictimaiyyət arasında kolleksiyanın tanınması
üçün məhz ulduzlar, məşhurlar bir növ yaşıl
karta çevrilirlər.
Beləliklə XX əsrdə İtalyan moda dizaynerləri
yaradıcılığının Fransada, Almaniyada, Yaponi-
yada və digər ölkələrdə yol göstərən moda evlə-
rindən fərqli cəhətləri İtalyan moda dizaynının
incə zövqlü və çox keyfiyyətli parçalardan
istifadəsində özünü göstərir. Lakin oxşar
cəhətlər isə xüsusilə qadın geyimlərində
novatorluq və qadınları 20 ci əsrdə daha güclü
və müstəqil görmək arzusudur.
ƏDƏBİYYAT SİYAHISI:
1. “100 years of fashion illustration” Cally
Blackmann, 2007, Laurence King
2. “Gianni Versace. A Gianni Versace
Biography”, 2021, by Lotti Davidson.
3. “Быть Армани”, Ренато Молхо,2008,
издательство Азбука-Классика.
4. “Nino Cerutti and Stars”, 1994, by
Rizoli.
5. “Мода в кино”, Кристофер Лаверти,
издательство Одри,2022
6. “Философия элегантности”, Магги
Руфф, издательство Этерна, 2017.
7. “The anatomy of fashion”, 2013,Collin
McDowell.
8. Mathias Wagner K (Editor), Jil Sander,
Present Tense, 2017
9. Лаура Небреда, «Самый современный
атлас мировой моды». АСТ-2019
10. Александр Васильев, «Красота в
изгнании», СЛОВО-2012
Вугар Сардар оглы АБДУЛЛАЕВ
Западно-Каспийский университет,
доктор философии в области искусствоведения
E-mail: raguv@mail.ru
ИТАЛЬЯНСКИЙ МОДНЫЙ ДИЗАЙН XX ВЕКА
Резюме: В статье автор рассказывает о ведущих модельерах Италии ХХ века, анализирует их жизнь и
творчество и сравнивает их между собой. В нем исследуются причины, по которым каждый модельер
уникален и неповторим. Автор также анализирует влияние итальянских модельеров на дизайн одежды
других европейских стран. В статье упоминается, что итальянские модельеры успешны не только
благодаря эскизам, но и благодаря качеству тканей, поддержке известных людей, особенно звезд, и
11
p-ISSN 2789-4606
Humanitar elmlər seriyası)
e-ISSN 2789-4614
здоровой конкуренции. В статье автор рассказывает о поддержке одного модельера другого, обмене
опытом и положительном влиянии здоровой критики на творчество. Каждый модельер, упомянутый в
статье, благодаря своему трудолюбию и таланту вписал свое имя в историю искусства золотыми
буквами. Их творчество и жизненный опыт могут стать отличным примером для каждого молодого
дизайнера.
Vugar Sardar ABDULLAYEV
Western Caspian University,
Doctor of Philosophy in Art History
E-mail: raguv@mail.ru
20TH CENTURY ITALIAN FASHION DESIGN
Summary: In the article, the author talks about the leading Italian fashion designers of the 20th century,
analyzes their life and work and compares them with each other. It explores the reasons why each fashion
designer is unique and inimitable. The author also analyzes the influence of Italian fashion designers on the
fashion design of other European countries. The article mentions that Italian fashion designers are successful
not only due to sketches, but also because of quality of materials, support of famous people, especially stars,
and healthy competition. In the article, the author talks about the support of one fashion designer to another,
exchange of experience and positive effect of healthy criticism on creativity. Each fashion designer mentioned
in the article wrote their names in the history of art with golden letters due to their diligence and talents. Their
creativity and life experience can be a great example for every young designer.
Daxil olub: 18.08.2022